شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها با حضور رییس دولت سیزدهم در دانشگاه شیراز، رویه متفاوتی نسبت به سال‌های قبل یعنی حضور روسای جمهوری در یکی از دانشگاه‌های تهران را رقم زد، همچنین سخنان آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها نباید از اینکه دانشجو و استادی نظری مخالف آنها دارند، ابایی داشته باشند، نویدی برای دانشجویان بود.
کد خبر: ۱۴۲۵۷۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، ابتدای سال تحصیلی جدید برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به معنای روزهای نو برای شمار زیادی از افراد جامعه از بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و اعضای خانواده‌های آنان است. مراسم آغاز سال تحصیلی جدید نیز از سال‌های متمادی پیشین با حضور رییس‌جمهوری در یکی از دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شد و در واقع مانند مدارس زنگ آغاز یک سال جدید را در دانشگاه‌ها رییس‌جمهوری می‌نواخت.

دانشگاه‌ تهران و دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های فراوان میزبان رییس‌جمهوری وقت بوده‌اند. دانشگاه الزهرا(س) نیز سال گذشته و روز ۱۶ مهر ۱۴۰۱ میزبان آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی با حضور رییس‌جمهوری و شماری از دانشجویان بود.

اما با اینکه رسانه‌ها مرتب در مورد دانشگاه محل حضور رییس‌جمهوری و مراسم آغاز سال تحصیلی از روسای دانشگاه ها و مسوولان وزارت علوم سوال می‌پرسیدند، تنها روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) بود که وزیر علوم گفت که این مراسم با توجه به سفر رییس‌جمهوری به شیراز و احتمالا در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

آیت‌الله رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران و شماری از اعضای هیات‌دولت در دومین دور از سفر استانی خود امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهر) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس جمهوری به استان فارس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها